Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndrasik, Frank; und weitere
TitelAssessing the Readability Levels of Self-Report Assertion Inventories.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 49 (1981) 1, S.142-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssertiveness; Measures (Individuals); Readability; Reading Comprehension; Reading Research; Self Evaluation (Individuals); Test Construction; Test Interpretation; Flesch Reading Ease Formula
AbstractReading grade levels were obtained for 11 commonly employed self-report assertion inventories by use of the Flesch Reading Ease Formula. Directions for the inventories ranged from the seventh-grade to college graduate reading grade level. Inventory items were more readable, with scores ranging from the seventh- to the twelfth-grade level. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: